“Futures look dangerous at first. Nine out of ten traders go bust in their first year. As you look closer, it becomes clear that the danger is not in the futures but in the people who trade them”
English Indonesia

Popular Posts

Sunday, July 10, 2011

Dow Jones : Difference between Data and Price

















This Friday, We had US data Non farm payroll and unemployment rate released. The results were very disappointing. Non farm payroll came only 18k which below from the 97k forecast.It was also very far from the ADP sensus 157k!. Unemployment was at 9.2% made it six months high.Yet the DJI could end slightly down (-62 points). 
As we could see, there were no good significant data in 2 weeks, except Greece Vote, Housing Start and ISM Manufacturing. But Dow still made +835 points. Isn' it very strange, what happened with the last 2 weeks?? I mean the technical was bearish, market sentiment was also, but within a short period of time, Boom! it goes back higher again almost reaching this year high without a surprising news.
For this week. If we looked over the data last Friday, it may seems that Dow could make a quite correction to 12315 - 12422.Technical refer to the 4th wave. But it might be different if the strange thing happens again :)

Pada hari Jumat kemarin, telah dirilis data Non farm payrolls dan unemployment rate, yang hasilnya luar biasa buruk. NF payroll cuma berada 18k jauh di bawah forecastnya 97k dan lebih jauh lagi dibandingkan hasil ADP(sensus awal utk NF payroll)  pada hari Kamis yang dicatat di 157k. Unemployment rate juga mencapai 6 bulan tertinggi di 9,2% dan tidak jauh beda dengan bulan Januari 2011 di 9,4%. Kenyataannya Dow cuma ditutup -62 poin.
Kalau kita perhatikan baik-baik, selama 2 minggu ini, sebenarnya tidak ada data yang bagus yang dapat mengangkat DJI. Kenyataannya?? Dow naik 835 poin dalam 2 minggu ini, seakan-akan menghapus sentimen dan teknikal yang turun 2 minggu lalu. Dalam hal ini kita tidak perlu mengulas "aksi " Fed selama 3 tahun terakhir ini. hanya saja yang kita perlu cermati adalah minggu ini, apakah sentimen pasar tetap bullish setelah mengetahui kenyataannya? atau investor pasar sudah mulai sadar bahwa sebenarnya pelemahan ekonomi masih tetap menjadi persoalan besar? kita tunggu saja.
Untuk minggu ini kalau kita melihat dari sisi teknikal dan dirilisnya CPI, PPI data US. kemungkinan DJI akan mengalami koreksi ke Fibonya di 12422 atau di 12315, didukung dengan Elliot Wave theory yang mungkin sudah mulai di wave ke-4nya. Mudah-mudahan Fed tidak menjalankan "aksi"nya minggu ini.


 

2 comments:

Anonymous said...

bagaimana anda mengetahui titik puncak dari elliot wave yang ke 3??apakah ini sudah puncaknya??atau masih diatas lagi??

naiknaik kepuncak gunung said...

emangnya ada berapa kali puncak???? apa nya yg diatas????