“Futures look dangerous at first. Nine out of ten traders go bust in their first year. As you look closer, it becomes clear that the danger is not in the futures but in the people who trade them”
English Indonesia

Popular Posts

Wednesday, August 3, 2011

HIGH ALERT!


As far as I'm concerned, right now the market is unfriendly. Technical Analysis wont help at this circumstances. I suppose we better stay away from the market, at least until this Friday report (Non Farm Payrolls US) or could be more. Always keep your cash first!

Saat ini sebaiknya kita tidak masuk pasar dahulu, Kekhawatiran ekonomi yang berkembang dari krisis Yunani yang sudah lama dibicarakan, disusul Portugal, Spanyol, lalu overheating perekonomian di China, yang terakhir dampak dinaikkannya plafon hutang US yang menunjukkan belum pulihnya perekonomian. Technical juga kurang berlaku di situasi sekarang ini. Ada baiknya kita melihat perkembangan dulu atau setidaknya menunggu hasil laporan Non Farm Payroll Jumat ini. Mudah-mudahan dirilis bagus. Sementara ini saya masih mengamati volatilitas SNP. Mudah-mudahan tidak setinggi seperti 3 tahun yang lalu. Satu hal yang pasti :Jaga Modal anda!

No comments: